Kommentarer: div

Sara:

Jeg har sett et par av spoilerne til sesong 6, og disse forteller at Bethany er dattera til Mr. Dilaurentis og faren till Aria. I sesong 5 episode 14 har Toby og Tanner en samtale hvor Toby sier at Ms Dilaurentis hadde et forhold med faren til Bethany.. Vi har tidligere fått vite at Ms. Dilaurentis ba Bethany kalle henne tante? Hvorfor det, hvis det er moren hennes.

I sesong 5 episod 13 "How the ?A? Stole Christmas", drømmer Alison til et tilbakeblikk fra da hun var liten. Hun finner to kjoler og moren hennes nekter klart og tydelig på at det var to kjoler hun så og at hun ikke må fortelle det til faren din fordi da vil han dra fra dem.. Dette tyder bare på at ms. Dilauentis hadde et forhold med noen som resulterte i Bethany. Spørsmålet nå er, hvem er faren til Bethany?

Svar:

hmm.. ja av serien vet vi at Jessica ville li kalt tante, så jeg tror heller at hun er tanten enn moren til Bethany. Jeg vet ikke hvor du har sett de spoilerne, og jeg vet ikke om de stemmer, men det kan være en god teori at Bethany er datteren til Jessica og Byron. Jessica hadde jo et forhold til faren til Spencer, så hvorfor ikke med faren til Aria også hehe. Hvis det stemmer at Jessica er Bethanys mor kan det hende hun ville bli kalt tante for ikke å avsløre at hun er moren? Kanskje hun vil at det skal være hemmelig. 

Det med kjolene tyder i allefall på at Jessica hadde et spesielt bånd til Bethany, hvis kjolen var til henne da. Noe det mest sannsynlig var. Om hun var moren eller tanten eller bare en venn, vet vi ikke. Men det stemmer at Jessica hadde et forhold til Bethanys far, men vi vet ikke hvem han er nei..

Marie:

I sesong 3, så sniker Mona seg ut for å være A. Hun samarbeider med noen. Vet vi hvem dette er? Er det Toby, eller var det den A som stjal "gamet" fra henne. Hun sier jo at hun ikke vet det, men tror du hun vet mer? Forresten så har du en utrolig bra blogg. Leser den alltid etter en ny episode. :))

Svar:

Det jeg tror om Mona i denne perioden er at hun ble rekruttert til "A"-teamet av personen som stjal spillet fra henne. Jeg tror ikke Mona fikk møte denne personen ansikt til ansikt, så jeg tror på Mona når hun sier at hun ikke vet hvem det er. Videre tror jeg kanskje Toby dro til Mona for å melde seg på "A"-teamet. Han ville jo ha svar på egen hånd, så jeg tror han gikk til Mona siden hun var den han visste om på "A"-teamet. Toby jobbet dermed med Mona, eller kanskje litt under henne liksom. Så jeg tror heller ikke Toby fikk vite hvem sjefen for "A"-teamet er. Når det kommer til hvem Mona samarbeidet med når hun snek seg ut av Radley, tror jeg det kan ha vært hvem som helst på "A"-teamet. Kanskje det var personen som stjal spillet fra henne, bare at hun ikke fikk se ansiktet hans. Vi vet at hun en av gangene snek seg ut for å møte Toby, så hun samarbeidet i alle fall med han, men jeg tror hun samarbeidet med andre "A"-team-medlemmer også. Dette er bare hva jeg tror personlig, så det kan godt hende Mona lyver angående at hun ikke vet hvem som stjal spillet fra henne. PS: tusen takk for hyggelig kompliment <3

Silje:

Er det en grunn til at både T'ene og A'ene er i store bokstaver i bursdagsinvitasjonen?

Svar:

"A" har hatt denne skrivemåten lenge, og jeg vet ikke om det er noen grunn til det. Kanskje det er et hint til at noen som begynner på T er en del av "A"-teamet? Eller kanskje T står for team, slik at det tilsammen blir "A"-Team? Jeg vet ikke.. :)

 

28.07.2015 / 12:00 / Kommentarer / 0 liars


Kommentarer: Sara/Bethany

Vi har også et pågående samtaleemne her på bloggen om Sara og Bethany. Det hele startet med DETTE innlegget, og her er lesernes respons:

 

Ingvill:

Har vi noengang sett ansiktet til Bethany Young?



Jeg tror Sara Harvey er Bethany. Mine begrunnelser:

- De kan være tvillingene i Alisons skrekkhistorie.

- Sara/Bethany kan være tv-seriens versjon av bokas Alison/Courtney.



- Sara forteller at moren ikke vil ha henne der. Det tyder på at det er konflikter i familien. Kanskje Sara/Bethany (som bor hos Emily) er psykisk syk og ikke ønsket i familien, slik som Charles/Jason-teorien, eller Courtney i bøkene.

- Når Sara blir funnet og sier hva hun heter sier hun "Sara. Sara Harvey" på samme måte som Mona presenterte seg som "Alison. Alison DiLaurentis". Sara kan ha blitt hjernevasket av A, slik at hun faktisk tror selv at hun er Sara. Vi vet jo at A prøvde å hjernevaske Mona på denne måten også.



- Hun kan ha fått panikk da hun ble funnet, og hun nølte jo litt før hun sa navnet sitt. Hvis hun er Bethany skulle hun jo egentlig vært død, så valgte å stjele Saras identitet. I så fall må hun ha hatt kjennskap til Sara. Hun må ha visst at Sara var savnet og at de er like i utseende.. Som igjen tyder på at de er tvillinger eller i slekt.

- "Sara" ble funnet i et lite fangehull som kan minne om en grav. The Liars var jo fanget i rom som lignet på deres egne, mens Mona sitt lignet på Alisons fordi Mona spilte Ali. Dersom fangehullet Sara/Bethany ble funnet i skal ligne graven til den døde kroppen til "Bethany", MÅ det være en connection mellom dem.

- Saras rom/fangehull var jo åpent, hun hadde mulighet til å komme seg ut derfra. Men hun gjorde det ikke, så vidt vi vet. Hun var jo savnet i 2-3 år, som sikkert er nok til til at Charles kan ha gjort henne gal eller fått hun til å tro at hun er en annen.

- Etter tre år endrer man seg også en del, og dersom Charles kjente godt til Sara visste han hvordan hun var som person, og dermed lære Bethany og spille den rollen godt. Derfor er det ikke så rart at familie/venner ikke merker noe forskjell, mener jeg!

- I et brev fra Bethany til Alison, skriver Bethany om at hun liker å tegne. Det gjør Sara også, hun tegner en gul sol mens hun er fanget. Gul er favorittfargen til Bethany = samme person?

Men hvorfor ble vi kjent med Sara og Bethany så sent i serien?

- Hva om f.eks Samara eller hva hun het, er Bethany, eller den ekte Sara?

- Paige hatet jo Alison, og hun spilte en så sterk rolle i begynnelsen av serien at jeg føler det blir for dumt at hun bare dør og så er borte fra serien?

Svaret på hvem som er Charles osv. skal jo få oss veldig sjokkerte. Jeg synes det er et utrolig stort fokus på det blonde håret, hva om det er et triks for å villede oss? Alle vi mistenker og som det er et stort fokus på i serien har blondt hår:

Red coat, Ali, CeCe, Bethany, Sara, tvillingene i Alis fortelling, sikkert noen jeg har glemt.!

Jeg har sett en teori om at Spencer muligens er en av tvillingene i tvillinghistorien, fordi hun har føflekker på samme sted som den ene tvillingen. I tillegg er hun jo veldig ustabil.

Svar:

Først svar på spørsmålet ditt: Nei vi har aldri sett Bethanys ansikt. Det eneste vi så av Bethany var det blonde håret med blod i hodet. Den gule toppen og det samme armbåndet som Alison. Dette så vi da Melissa dyttet henne ned i graven. 

Så til argumentene dine: Veldig bra teori! Det kan godt hende Alisons skrekkhistorie er et hint til en mulig tvillingteori mellom Sara og Bethany. Teorien om at tvillingene har byttet identitet, slik som i boken, kan også stemme med Sara og Bethany. Det som er ganske realistisk er jo at Sara/ Bethany lider av psykiske problemer etter kidnappingen, så det kan også stemme. 

Vi vet forresten ikke om det brevet fra Bethany til Alison er ekte. Jeg mener å huske at Alison sa at brevet var forfalsket og plantet der av "A". Men hvis vi går ut i fra at det er ekte, så er det et bra likhetstrekk mellom Bethany og Sara. Uansett om brevet er ekte, så vet vi jo at Bethany likte å tegne fordi jentene fant jo skissene hennes på Radley:


Ja, det er sant at mange blonde jenter blir mistenkt, og Samara er jo blond så kanskje du kan være inne på noe. Samtidig er det lenge siden vi har sett henne og hun var bare i serien for å være kjæresten til Emily, så jeg vet ikke hvor sannsynlig det er :/ Da tror jeg nok heller at Paige kan komme tilbake og spille en større rolle i mysteriene i Rosewood! 

Jeg har også sett det bildet av Spencer! Kanskje bare tilfeldig, eller kanskje det er dette som er den store sjokkerende avsløringen!:

 

Hanna:

Jeg trodde hun var Bethany frem til forrige episode. Da møtte hun og Emily hennes gamle venninne, og hun hadde vel sett at det ikke var Sarah. Så mye forandrer man seg ikke på 2 år!

Svar:

Ja, dette er nok det største argumentet for at Sara og Bethany ikke er samme person. Claire kjente henne igjen, og det var til og med med kort hår hehe. Men det kan hende hun ikke hadde kjent henne igjen hvis Sara og Bethany er tvillinger, slik som Ingvill i kommentaren over foreslår. 



Meg:

Den første gangen vi så Sara var i sesong 3 eller 4 (husker ikke) bildet på pcen ligner ikke på Sara og det ser ut som om hun på bildet har brune øyne mens Sara i "virkeligheten" har blå.

Svar:

Det er sikkert ikke samme skuespiller som er på bildet, og som spiller Sara nå. Det kan hende produsentene ikke visste at de ble å trekke frem Sara igjen når de bestemte seg for hvilket bilde de skulle bruke når de først introduserte henne. Det er kanskje dumt og mange fans lar seg spekulere i dette, men det kan ha en så naturlig forklaring som at de ansatte en annen skuespiller. Samtidig kan dette være med på å holde mulighetene åpne for at Sara har en tvilling, eller at hun ikke er den ekte Sara osv. 

28.07.2015 / 11:00 / Kommentarer / 0 liars


Kommentarer: Caleb

Vi har en pågående samtale her på bloggen om at Caleb kan være "A". Det hele begynte med DETTE innlegget, og her kommer flere av lesernes synspunkter på saken:

 

SARA:

Når Caleb reiste til Montecito var unnskyldningen hans at A prøde å skade moren hans. Bildet han viste til Hanna kunne vært fra hvilken som helst bilulykke i Montecito fordi moren var ikke med på bildet.

Dere tenker kanskje at hvorfor ville Caleb (A) prøvd å skade sin egen mor, det gir ikke noe mening. Kanskje fordi ingen ble skadd og ulykken aldri skjedde? Vi har aldri sett moren hans og hun var heller ikke med på det bildet.

En ting til. Bildet Caleb viser fra ulykken viser en svart bil. Senere kommer Caleb på skolen med en grå bil og Spencer blir veldig overrasket over at Caleb har fått en ny bil. Han svarer at moren hans ikke bruker den så ofte etter ulykken??? Det var jo ikke samme bil engang. Nok en gang stemmer ikke det Caleb sier.

Svar:

Ja, det er for så vidt sant at bildet kan ha vært hva som helst, hvis vi skal gå ut i fra at Caleb er en løgner. Hvis Caleb er "A" er det også sant at han kan ha løyet om sin biologiske mor, at hun ikke finnes. Kanskje han bare trenger henne som en unnskyldning når han skal dra en plass eller trenger noen i livet sitt som han kan late som blir truet av "A" eller noe. Men vi har faktisk sett et bilde av den biologiske familien til Caleb. Han fant et bilde av dem på nettsiden til en golfklubb de er medlem av. Men igjen kan jo dette være noe Caleb fant på for å virke troverdig ovenfor Hanna. 

Det med bilen, som du påpeker, var veldig bra observert! Men kan det hende moren hans måtte få seg en ny bil etter ulykken? Eller lyver han hmm...

Marit:

Jeg er en av de som ikke har noen egen teori, jeg greier rett og slett ikke å tenke ut en selv for det er jo så mange detaljer. Denne teorien gir jo litt mening, men om man ser tilbake på episodene så blir det ikke sånn "Wow, hvordan kunne jeg ikke se at Caleb er A" som alle sier det kommer til å bli.

Svar:

Ja, enig i at det er vanskelig å komme på teorier rundt Caleb. Angående denne overraskelsesfaktoren tror jeg det hadde vært et sjokk hvis Caleb er "A". Men samtidig så har vi jo drøftet dette nå, og vi kommer jo til å venne oss til tanken om det, før vi får vite avsløringen, så det er litt vanskelig å tenke seg til hvordan reaksjon vi kommer til å få. Håper produsentene klarer å overraske oss selv om vi har vært innom mange mulige teorier. 

 

Gina:

har du screenshot av den snappen fra pll hvor caleb er ibakgrunnen?

Svar:

Ja, her ser dere Caleb i bakgrunnen når Marlene snakker: Det andre bildet ser ut som et av klasserommene på skolen og at Aria og Ezra er der? Vet ikke om disse bildene er tilfeldig, ment som hint eller for å forvirre seerne. Jeg tror kanskje et av de to siste hehe :)

28.07.2015 / 10:00 / Kommentarer / 2 liars


Sara = Bethany?

Mange lesere tror at Sara Harvey og Bethany Young er samme person. Et argument for dette er at stemmen til Bethany på det opptaket jentene fant, høret ut som stemmen til Sara. Jeg er enig i at det kan høres ut som stemmen til Sara. Bare hør:

Jeg har prøvd å klekke ut en teori som gjør dette mulig, men jeg synes det er vanskelig. Mitt motargument for at denne teorien ikke stemmer er at det må være et lik! Det er en jente som er død, og som ble tatt for å være Alison, som deretter ble identifisert som Bethany. Hvordan kan da Bethany være i live, og nå bruke navnet Sara Harvey? 

Tenker dere at de er samme person, eller tenker dere at det fremdeles er to jenter, bare at de har byttet identitet? Altså at Sara egentlig er Bethany, og så er det egentlig Sara som er død? At Bethany lever og bruker Saras identitet? Hvordan kan det gå ann når venninnen Claire kjenner henne igjen? 

'

Hvis dere har noen teorier som gjør dette mulig hadde det vært fint om dere delte dem. Siden det er så mange som er opptatt av denne teorien har jeg lyst å blogge om den, men det var vanskelig på egen hånd, så jeg trenger hjelp fra dere :D

Hva er det dere egentlig tror om Bethany og Saras identitet?

Hvordan er denne forvekslingen mulig?

27.07.2015 / 14:13 / Teorier / 6 liars


Kommentar: Caleb er "A"

Blant pll-fans og blogglesere er Caleb den nye Charles-mistenkte. En av grunnene er at det var et bilde av Caleb i bakgrunn da Marlene King snakket om hint på PLL-snapchatten. Her er en kommentar fra leseren Sara, som tar for seg noen hint til at Caleb kan være Charles:

 

Sara:

Okei så nå har jeg studert litt og Caleb var tilbake i PLL i episode 100, sesong 5. Han er tilbake i S5 episode 5, og i neste episode S5 episode 6 er det fortsettelse av forrige episode, altså det er samme dagen. Rett etter at A har sprengt huset til Jenna i denne episoden får jentene en tekst, hvor det står «Did you miss me bithes», Caleb var den som var borte og i samme episode som han er tilbake er også "A" tilbake? Tror nok ikke dette er tilfeldig. I denne samme episoden mens jentene har en samtale og det går opp for dem av "A" ikke er Shana og at "A" lever, sier Spencer «A just took a nap and woke up»? Det samme gjorde Caleb??

I samme episode så sitter Hanna og Caleb på cafeen og Hanna konfronterer han ved å si at mye har skjedd i det siste mens han var borte, og Caleb sier at han ikke vil være her lenge og skal reise til Montecito for en stund ?. I en av episodene ser vi A på Montecito Airport? For et sammentreff. Det er ingen tilfeldigheter i Rosewood.



I denne episoden når alle løgnerne sitter og spiser lunsj får Alison en video av A når han begraver Ms. Dilaurentis og det står «I burried her the same way I watched her burry you». Innholdet blir slettet umiddelbart, bare Caleb kan gjøre det! Deretter sitter løgnerne og tenker på hvem dette kan være, og Aria sier «someone we haven't even thought of yet», kanskje noen som Caleb? En som aldri har vært en mistenkt.

I episode 7 sesong 5 har Alison sendt en melding til Hanna og sagt at Caleb har skjelt henne ut. Hanna konfronterer Caleb og spør om han prøver å fange henne i en løgn og Caleb svarer at «I don't need to catch her in a lie, I'm way ahead of her». Den eneste som er to skitt foran noen i denne serien er A. Igjen, er dette ingen tilfeldighet.



I denne episoden blir Hanna og Caleb sammen mot slutten og Caleb forteller Hanna at den perioden han var borte fikk han til å stille spørsmål om mye forskjellig, blant annet familien sin og at han lærte mye om familien sin?.? Hmm. The Dilaurentises.?

Svar:

At "A" og Caleb kom tilbake til Rosewood samtidig er et bra argument, men det kan også være tilfeldig. Som du sier er det kanskje ikke mange tilfeldigheter så det ville gitt mening. Så Caleb reiste til Montecito igjen, men da var vel "A" fremdeles i byen? Og da vi så "A" på flyplassen i Montecito var i sesong 3. Da hadde "A" ødelagt bilen til Calebs mamma, for å sende en trussel slik at Hanna måtte slå opp med han. Derfor var "A" der. 

Det med den tekstmeldingen som ble slettet er der i mot et veldig bra argument. Caleb har kjempegode data-skills, og det virker som "A" også har det, så dette er nok det beste hintet til at Caleb er "A". "A" har slettet meldinger flere ganger via sin egen telefon, så det tyder mer og mer mot Caleb

Det er sant at jentene bruker å si at "A" alltid er ett skritt foran, og at Caleb bruker akkurat samme uttrykk er kanskje ikke tilfeldig nei. Bra observert!

Et annet bra argument til at Caleb kan være Charles / "A" er at han er et fosterbarn, og Charles hadde jo ikke akkurat kontakt med sine biologiske foreldre. Kanskje Calebs biologiske familie i Montecito bare er en løgn slik at Hanna ikke skal tenke at DiLaurentis-familien er hans egentlige biologiske familie. 

 

 

Takk for kommentar om at Caleb kan være Charles. Jeg tenker at hvis han er "A" er den eneste årsaken at han er Charles og ønsker hevn på familien sin. 

27.07.2015 / 10:34 / Kommentarer / 6 liars


Sneak Peek på episode 8 "FrAmed"

Etter det siste møte med Charles er nervene i høyspent hos jentene og resten av befolkningen i Rosewood. Aria skal stille ut fotografiene sine på et galleri, men det kan hende utstillingen står på spill fordi Ella er tilbake og fast bestemt på å holde Aria i sikkerhet. Det kan også hende "A" prøver å sabotere. Hanna er fremdeles skeptisk til det overraskende stipendet, og vil gi pengene tilbake, selv om det betyr at sjansen for å gå på den collegen hun vil, står på spill. På toppen av det hele kan det hende skolen nekter jentene adgang på avslutningsballet (prom) på grunn av sikkerhetsmessige årsaker. I mellomtiden lærer Alison mer og mer om broren sin, og det blir mer og mer vanskelig å forestille seg at den lille blonde gutten hun ser på bilder og har i minnene, er samme person som "A". 





Episoden er tilgjengelig for oss på Internett på onsdag, og da legger jeg ut videoen eller linken her på bloggen ca kl 09-10. 

26.07.2015 / 19:58 / Sneak Peeks / 2 liars


Kommentarer "O Brother, Where Art Thou"

Anonym:

Jeg tror at Mona løy når hun sa at hun ikke husket hvem hun snakket med på Radley, på grunn av medisinene hun tok. For da hun var på Radley i sesong 3, sa Wren at hun ikke tok medisinene, og at han trodde hun hadde smuglet dem ut med hjelp av en besøkende

Svar:

Jeg vet ikke helt om jeg skal stole på Mona eller ikke, men ja, det kan godt hende hun løy. Det stemmer at Wren sa det, men det var et stykke ut i sesong 3 så kanskje Mona tok medisinene sine i starten av sesong 3? Det var da "A" overtok "A"-gamet, og jeg tror kanskje ikke Mona fikk med seg hvem det var. Da de var i brannen på Thornhill ble Mona frustrert over at hun trodde hun kom til å dø uten å finne ut hvem "A" var, virket det som. Men som sagt, Mona er kanskje ikke helt til å stole på, siden hun har vært alliert med nesten alle i Rosewood på et tidspunkt. 



Anonym:

1) Mona sa at hun var på så mye medisiner at hun ikke husker!? Dette lå velvære en løgn, for hvis jeg ikke tar feil så så vi at hun gjemte pillene sine når pleierene var gått ut av rommet hennes?

2) På kortet til Charles så er A'en litt unna de andre bokstavene, noe grunn for det tro? Kanskje det er fra den forrige "A", altså Mona? Ally uttales jo også på nesten samme måte som Ali (Alisons forkortelse)?

3) Og er det bare meg eller er episodene veldig lite oppklarende? Det er ganske mange uløste mysterier, vi burde kanskje fått noen svar etterhvert!?

Svar:

1) som diskutert i kommentaren ovenfor så er det skepsis til dette med Mona. Det stemmer at hun gjemte pillene, men vi vet fremdeles ikke om hun alltid gjorde det. Jeg velger å holde en knapp på at hun gikk på medisiner i starten. Husker dere tilstanden hun var i da Hanna besøkte henne. Jeg tror kanskje hun var kraftig medisinert i den perioden. Og så sluttet hun å ta medisinen etterhvert som "A" trakk henne inn i "A"-teamet igjen. 

2) Ja, det kan hende vi kan dra noen hint ut av "A"s kort. Bra observert. Jeg er enig i at "A"'en var mer merkbar og jeg vet ikke helt om det betyr at kortet er fra en "A" eller om det var at kortet var til "A"? Det kan hende det var Mona ja. Men personen som sendte kortet signerte ikke med "A", så jeg tror kanskje det var fra et "A"-team-medlem, eller en venn av "A". Angående at det hørtes ut som Ali, vet jeg ikke helt hva jeg skal tro. Alison har nok fremdeles hemmeligheter, så kanskje det var fra henne?

3) Jeg er enig i at episodene er lite oppklarende. Dette skulle liksom være sesongen for svar, men vi har vel ikke fått noen svar på alle de tidligere mysteriene. Jeg har samlet alle uoppklarte mysterier i tre innlegg (HER og HER og HER). Hittil i sesongen har vi egentlig bare funnet ut at Alison og Jason har en bror, men alle trodde han var død, og dermed måtte noen andre være "A". Plutselig viste det seg at Charles lever, og da ble han mistenkt nummer 1 igjen. Og så florerer det masse snakk om Lesli og Bethany, men vi får liksom ikke tak på hva de har med handlingen å gjøre....

 

Ingvill:

Den jenta i videoen ser eldre ut enn Jason, så det er vel ikke meningen at det er er Ali?

Svar:

Det virket som det var Alison da Alison og Jason så på videoen. De sa jo at de husket denne dagen, så jeg tror nok Alison kjente seg igjen. I tillegg hører man Jessica DiLaurentis si "Jason, Ali? You're gonna sing?" Så det var nok Alison ja. Kanskje vanskelig å tyde alderen på barna, men jeg synes det ser greit ut :)

Sara:

Av alle løgnerne var det bare Hanna som fikk sjekken. Den må vel ha vært fra noen som bryr seg om henne. Som Caleb?

Svar:

Ja, det var merkelig at det kun var Hanna for fikk sjekken, og det kan være at det er for eksempel Caleb som står bak. Men jeg kom til å tenke på noe: kanskje hun var den eneste som fikk sjekken fordi hun var den eneste som søkte etter stipend fra det selskapet?

Sara Nr. 2:

Inni Ordet "Carissimi" er navnet Reese( i hvert fall etter hvordan man uttaler det). Kanskje Resee bare er et slags " dekknavn" de har funnet på for å hintet til at Jason er han som skrev checken, siden Marlene også sier at Reese ligner veldig på Jason. Kanskje det nettop er Jason!

Svar:

Ja, det stemmer! CaRISsimi! Kanskje det er et hint til at Reese er personen som skrev sjekken ja, men jeg vet ikke om jeg tror det er et dekknavn for Jason, da tror jeg heller det er et dekknavn for Charles.. Jason anbefalte selskapet fordi moren hans brukte å donere penger til det. Men kanskje det bare er Charles' bankkonto og at Jason ikke visste at det var til Charles Jessica donerte penger?

26.07.2015 / 19:03 / Kommentarer / 2 liars


Marlene på Snapchat

Marlene King var på pll-snapchatten i går og sa dette:

"You've seen the red balloon, the Carissimi check, and the birthday invite. I promise you, they're all related. So then we have this new guy, Reese, who looks a lot like JAson. How do you guys think he's related to our story? On august 11th, with Ali and the plls, you are going to come face to face with "A". So save the date and plane you're parties now!"

(Oversatt: "Dere har sett den røde ballongen, Carissimi-sjekken og bursdagsinvitasjonen. Jeg lover dere at de er relatert til hverandre. Så har vi denne nye fyren, Reese, som ligner veldig på Jason. Hvordan tror dere han er relatert til vår historie? 11. august, sammen med Alison og løgnerne, kommer dere til å møte "A" ansikt til ansikt. Så sett av datoen og planlegg en fest!")

Såå for det første: hvordan er den røde ballongen, Hannas sjekk og bursdagsinvitasjonen relatert? Kan det være at alle tre tingene kommer fra Charles? Da var kanskje Hanna og Spencer inne på noe? Det er Charles som har gitt Hanna de pengene, men hvorfor? 

For det andre: Hvem er Reese? Har dere hørt om han før? Er det skuespilleren som heter Reese eller er det en karakter i serien? Hinter hun til at Reese er skuespilleren som spiller Charles og at det er derfor han ligner på Jason? Eller har Jason enda en bror? Jeg trodde ikke de skulle leie inn en ny karakter til å spille Charles? Hvorfor lyver du, Marlene????

For det tredje: Jeg håper du snakker sant når du sier at vi får vite hvem "A" er i siste episode før pausen. Husk at episoden blir tilgjengelig for oss 12. august, og ikke 11. slik som i USA. 

25.07.2015 / 12:24 / Hint / 14 liars


Charles = Sean ?

Flere av dere lesere har lagt merke til at dere synes Charles på videoen lignet på Hannas ekskjæreste Sean:



Ja, det er kanskje en viss likhet. Sean har jo vært med siden starten, men det er kjempelenge siden vi har sett han, så jeg vet ikke hva jeg skal tro? 

Hva tror dere? Er det en mulighet for at disse to er samme person?

25.07.2015 / 12:07 / Teorier / 1 liars


Mikes penger

Leseren Hege lurte på om det med Mike og de pengene han tok ut i sesong 5, ble oppklart. Jeg har sett tilbake på hva som skjedde og jeg tror dette er svaret:

Mike tok ut penger, enten fra sin egen konto eller fra Alisons konto. Pengene skulle brukes til å betale Cyrus Petrillo slik at han skulle fortelle sannheten om den dagen Mona ble "drept". Cyrus fikk i oppgave av "A" å avtale et møte med Alison, men ikke møte opp. Dette var for at Alison skulle være uten alibi da Mona ble "drept". Mike var ute etter all informasjon om Monas bortgang, og i samarbeid med Alison fikk han vite hva Cyrus visste. Dette var det korte svaret på spørsmålet, men jeg har skrevet en mer utfyllende tekst som viser hvordan jeg kom frem til dette:  

episode 19 "Out, Damned Spot" så vi Mike på skolen akkurat da jentene skulle gi blod til et bloddonorarrangement. Om han stjal blod eller om det var tilfeldig at han var der, ble aldri oppklart. Men legg merke til hvordan hånden hans er på innsiden av jakka, akkurat som han skjuler noe:

Videre i episoden ringer et ukjent nummer til Mikes telefon. Det er en person i en fengsel som vil snakke med Mike, og personen heter Hank Mahoney. Aria konfronterte Mike, men fikk døra slengt i ansiktet. 

Senere så vi at Mike chattet med Hank Mahoney og sa at "hun sa hva jeg skulle ta med meg", og Hank svarte at han skal holde kontakt. Deretter gikk Mike i kjøleskapet og så på noen blodprøver!

Senere så Emily at Mike tok ut penger fra en konto som inneholdt 18 000 dollar. (ca 140 000 kr). Jentene følger etter Mike til en kafé, hvor Mike møter Cyrus Petrillo (Alisons tidligere kjæreste som stjal fra henne, og som senere gikk med på å late som han var kidnapperen slik at Alisons historie skulle virke sann). Cyrus sier at han heter Hank Mahoney, og tar i mot konvolutten. Om det var penger eller blodprøver i konvolutten ble ikke oppklart på dette tidspunktet. 

I episode 20 "Pretty Isn't the Point" følger Aria etter Mike og finner ut at han gjemte blodprøvene i et tre. Da kommer det fram at det var Monas blod. Dette var en metafor på et løfte Mona ga Mike, om at hun kom til å komme tilbake etter at hun forfalsket sin egen død. Dermed kan vi kanskje fastslå at Mike aldri hadde jentenes blod, og at det ikke var blodprøver i konvolutten han ga til Cyrus. 

Vi vet også at Mike besøkte Alison da hun var i fengsel. Dette var for å se om Alison hadde noe informasjon om "A" slik at Mike kunne finne Mona. Alison fortalte at hun ikke drepte Mona og at hun kunne bevise det ved å snakke med Cyrus. Cyrus fikk nemlig beskjed fra "A" om å avtale et møte med Alison for å få Alison bort fra Rosewood akkurat da Mona ble "drept". Men Cyrus skulle ikke dukke opp til møtet. Dermed var det ingen som så hvor Alison var da Mone ble "drept" og hun kunne ikke få Cyrus til å fortelle sannheten for da ble det å komme frem at hun løy om at det var Cyrus som kidnappet henne. Slik ble Alison hovedmistenkt for drapet. 

Jeg tror det var Alison som ringte til Mike, og sa at navnet hennes var "Hank Mahoney". Det er jo slik at en automatisk stemme sier navnet på den innsatte, og så må man velge om man vil godta samtalen. Så jeg tror Alison brukte dette navnet for å gi Mike et hint om hvem han skulle kontakte for å finne sannheten. Mike fikk altså navnet Hank, og begynte å chatte med han for å avtale et møte slik at han kunne få informasjon. Alt dette kunne han ikke få gratis, og dermed måtte han ta med seg penger for å betale for informasjonen. Hank (Cyrus) sa sikkert til Alison at han ville ha penger for å gi informasjon, og dette fortalte Alison videre til Mike. Og derfor sa Mike "she told me what to bring", og derfor tok han ut så mye penger. Informasjonen var altså at Cyrus avtalte å møte Alison, men at han ikke dukket opp. Dermed var Alison alene på møtestedet og hun hadde ikke et alibi for drapet på Mona. Om pengene kom fra Mikes konto eller om det var Alison som måtte betale, vet jeg ikke. Kanskje Alison ga Mike tilgang til sin konto. Det gagnet jo Alison at Mike fikk vite sannheten så det ville vært logisk. I tillegg var jo Aria overrasket over at Mike hadde så mye penger, så det var kanskje ikke hans konto?

Jeg vet ikke med 100 % sikkerhet at det er slik det skjedde, men det er slik jeg tolket det. Hvis noen har en annen forklaring hadde det vært fint :D 

24.07.2015 / 20:50 / Sammendrag / 3 liars


Quotes fra "O Brother, Where Art Thou"

hehe Aria trodde det var chippen. #paranoid

 

hehe huffda crazy-Mona. 

 

Enig med Em, i nakken, hvor ellers? xD

 

 

ENDELIG! Katten er ute av sekken! Nå vet politiet at "A" er Charles! Takk, Alison!!!

24.07.2015 / 14:53 / Quotes / 1 liars


Antrekk fra "O Brother, Where Art Thou"

Rød jakke HER, tskjorte HER, jeans HER



Topp HER

Svart skinnjakke HER

23.07.2015 / 08:40 / Mote / 0 liars


Happy birthday, keegan

Keegan Allen har bursdag idag og blir 26 år. Gratulerer! Bildet er fra Shay Mitchells snapchat @shaym

22.07.2015 / 23:45 / Skuespillerne / 0 liars


"O Brother, Where Art Thou"

Som tittelen på episoden sier, så handler denne episoden om brødre! Jason håper på å bonde med broren Charles, og Arias bror Mike er tilbake. Her er oppsummeringen av episode 7 "O Brother, Where Art Thou":

 

Episoden starter med at Spencer og Aria leser om mikrochipper på Internett. De vil prøve å ta den ut, men på den andre siden tenker Spencer at de kanskje ikke skal ta den ut i tilfelle de kan bruke dette mot "A". Aria hører fra Mona og Lesli har gått med på å møte jentene. De håper hun vet hvordan Charles ser ut siden de mest sannsynlig møttes på Radley. I mens er det ingen som får tak i Alison. Kenneth har nemlig freaket helt ut over bursdagsinnbydelsen til Charles og han låser Alison inne på et hotellrom. 

 


Hanna får gode nyheter: en selskap har gitt henne et stipend for collegeutdanningen hennes, men det rare er at hun egentlig ikke vet hva slags selskap det er. Ashley Marin vet egentlig heller ikke, men hun sa at Jason hadde anbefalt det og at Jessica brukte å donnere penger til dem. Hanna sjekker dette opp grundigere og finner ut at selskapet er det samme selskapet som betalte for at Radley skulle stenge. Spencer tenker at Charles står bak dette selskapet og at det er hans konto som vil gi penger til Hanna. Men hvorfor?

Jentene skal til å møte Lesli hjemme hos Mona, men Lesli ombestemte seg. Mona sier at Lesli ville sagt noe til henne hvis hun visste noe. Skal vi stole like mye på Lesli som det Mona gjør? Eller kan vi stole på Mona? Jentene spør også om Mona har sett Charles. For eksempel den natten Charles rømte, og da Mona møtte Alison. Eller da noen, mest sannsynlig Charles, stjal "A"-gamet fra Mona. Men Mona sa at hun var på så mange medisiner at hun ikke husker hvem som stjal spillet fra henne...

Saras tidligere venninne, Claire, dukket opp igjen i Rosewood for å møte Sara. Claire og Sara hadde mye og snakke om, og det virket som Emily ble det tredje hjulet.. Det rant over for Emily da Claire inviterte Sara til å bo med henne. Emily brukte unnskyldninger som at det var tryggere hos Emily, men Sara flyttet ut likevel. Det ordnet seg for Sara og Emily uansett, og nå skal de prøve og date <3

Charles har invitert Jason til sin bursdagsfest, og Jason er villig til å dra alene. Jentene skjønner at Jason skal møte Charles, men de kan ikke følge etter han uten at "A" ser hvor de drar, siden de har de chippene i nakken. De utfører dermed operasjon på hverandre, mens Spencer forteller Toby om planen. Dessverre tok Toby Spencers godterier, som var fulle av hasj!

I mellomtiden fikk Alison tak i Mona og Alison ringte politiet og fortalte alt om Charles! Nå er katta ute av sekken Alison fikk altså politiet til å dukke opp. Noe som var bra, fordi politiet jentene hadde sendt, altså Toby, var høy. 

Mot slutten av episoden ser vi Jason som prøver å ta en drink. Han er vel egentlig avholds på grunn av tidligere rusproblemer, så det sier vel litt om hvor dumt han synes denne kvelden gikk. Hans plan var å vise Charles at han kunne stole på han, og så si at han måtte melde seg inn til politiet. Denne planen gikk i vasken, og Charles sendte han et brev hvor skuffelsen kom godt frem. De fikk også en video fra en av Charles' bursdager i barndommen. Tydeligvis løy Jessica og sa at de skulle i bursdag til en fjern slektning og fikk dem til å aldri nevne det for noen. 

Episoden slutter med at "A" får en bursdagsgave. Det er et bilde av samme feiring som Jason og Alison så på filmen. Dette var sikkert Charles' beste bursdag.. På kortet står det "gratulerer med dagen. - din venn og allierte". Hvem var det fra? Et "A"-team-medlem? hmm... kanskje CeCe?



Hva synes dere om episoden?

Hva tenker dere angående pengene Hanna fikk som collegestipend?

Hva tror dere kommer til å skje nå som Alison fortalte politiet om Charles DiLaurentis?

22.07.2015 / 23:29 / Episoder / 5 liars


Teori: Caleb er "A"

Nesten ingen har mistenkt at Caleb kan være "A", men nå har lesere av bloggen begynt å tenke at det kanskje ville vært det perfekte sjokket produsentene er ute etter! Leseren Sara skrev denne utfyllende teorien om at Caleb er "A":

 

Det virker mer logisk om det er Caleb, med tanke på at han aldri har blitt mistenkt før men er alltid med og hjelper, samtidig som han har en viktig rolle.

Som jeg sa, Keegan Allen (Toby) har tidligere sagt at når vi får vite hvem A er, kan vi gå tilbake å se på de tidligere episodene og det vil være helt klart for oss. Det virker som det kan være Caleb fordi han kan alt fra å hacke seg inn overalt, men fortsatt ikke virke mistenkelig.


1. Caleb er den eneste karakteren i hele PLL som faktisk har skillsene til å være A. Da snakker jeg om dataskillsene. Han har hacket skolesystemet og funnet låskombinajonene til skapene til alle elevene, og han har flere ganger hacket mobilene til jentene.

2. Hans tilfeldige fravær fra PLL (Ravensood), kan være mer målrettet enn vi tror.

3. Kanskje den mest åpenbare ledetråden til dags dato ville være pakken fra A som Aria og Mike mottok i en episode. Inne i boksen finner de en tunge, som definitivt ser ut som det kunne tilhøre en ku. Interessant nok, dette er ikke første gang at kuas kroppsdeler har gjort en opptreden på dette showet. Husk tilbake i sesong 3 når Mona fant en ku hjerne i skapet hennes? I episoden, "Out of the Frying Pan, Into the Inferno", ble det avslørt at Caleb var den som plantet det. Igjen - det er ingen tilfeldigheter i Rosweood.



4. Han har egentlig aldri vært en mistenkt, selv med sin shady atferd tidligere.

Så mange av karakterene har vært mistenkt, eller har blitt avslørt å være en del av et A-teamet på ett punkt. Det ville føles overflødig hvis Big A faktisk er Ezra, eller Toby, eller til og med Mona. Lure alle på nytt? Tror nok ikke jeg vil bli overrasket. The Liars har tidligere mistenkt Jason for å være A, så tror definitivt det ikke er han. På den andre siden har Caleb aldri vært en tung mistenkt, ikke engang da jentene var skeptisk til ham mot begynnelsen av showet. Å vite at "PLL" liker å overraske oss, ville dette være en svært en sjokkerende vri.

6. Calebs tilsynelatende beskyttende atferd kan ha en mørkere motiv.

Den vanligste reaksjon på denne teorien er: "Men Caleb elsker Hanna! Han prøver alltid å beskytte henne "Tenk på det - Caleb prøver alltid å overbevise Hanna til å bekjenne og fortelle politiet sannheten, men nesten hver gang noen forsøker å gjøre dette, blir ting nødvendigvis verre. Hanna gikk til politistasjonen for å tilstå, med tekster bare fra A. Hos politiet blir alt slettet. Hvem kunne få alt til å forsvinne så raskt og som samtidig visste at hun var på vei til politiet? Bare en hacker som Caleb.



Det er helt åpenbart at det er Caleb som er A og ikke Jason, haha. Skal hele serien bare handle om DiLaurentis familien nå? Som det har gjort siden starten og faktisk pågår enda...

Vi veit for lite om Caleb sin fortid til å kunne tro på noe av det han sier.. En ting til, Caleb bodde i en fosterfamilie .. Gir det ikke mening om at kanskje Charles gjorde det samme etter at han rømte fra Radley?? Hehe ;)

 

Tusen takk for lang og innholdsrik kommentar :D

Jeg tenker at det ville vært sjokkerende om Caleb er "A"/Charles, og jeg kommer ikke på noe motiv Caleb skulle hatt. Med mindre han er Charles og vil ta hevn for å bli kastet ut av DiLaurentis-familien. Men det kan jo stemme med tanke på at han har vært i fosterfamilier. Bare merkelig at ingen i Rosewood kjenner han igjen da hmm. Som sagt: Bra teori, spennende lesing :D

22.07.2015 / 19:53 / Teorier / 9 liars


hits